Kunst - Reisverslag uit Dietikon, Zwitserland van Lars Galen - WaarBenJij.nu Kunst - Reisverslag uit Dietikon, Zwitserland van Lars Galen - WaarBenJij.nu

Kunst

Blijf op de hoogte en volg Lars

22 Juni 2016 | Zwitserland, Dietikon

Een korte update (nouja, relatief gezien dan) van een eindelijk zomers Zürich! Volop kunst (hoe gek dat ook kan klinken, maar het is toch echt zo ;) ), hoe dat zit lees je verderop!

Kunst

Wat is nu echte kunst? Die vraag leidt vast en zeker tot heel uiteenlopende antwoorden. Is een prachtig Alpenlandschap kunst? Of valt een schilderij van Vincent van Gogh daar meer onder? En wat als je dat allebei in één dag stopt? Ja, dan weet je het vast (net zoals ik) niet meer.

Enfin, een hike in de Alpen combineren met een bezoek aan een kunstmuseum is niet echt de meest gangbare combi. Maar zo houd je wel een beetje afwisseling in kunst haha.

De hike vond plaats aan de Walensee, een meer met letterlijk azuurblauw water iets voorbij de Zürichsee (van hier gezien). En steile rotswanden… met ook de hoogste en op twee na grootste waterval in een! Verwarrend, maar het kan blijkbaar toch! Knip een enorme waterval halverwege op bij een stuk daar het wat rustiger is, en ziezo, je hebt in plaats van alleen de grootste waterval, de grootste én de op twee na grootste in een! Al met al een landschap wat je gerust zou kunnen beschrijven als kunst.

En dan het kunsthaus. Ook dat is zeker kunst! Nouja, sommige meer dan andere… Een paar lijnen op een doek blijft voor mij toch lastig om als kunst te zien. Maar er zit ook genoeg bij wat wel echt mooi is! De omschakeling vanuit hiken naar schilderijen bekijken was wel een zware, maar het was de moeite meer dan waard :).

Een aaneenrijging van afscheidsdiners

We houden het ditmaal maar (to keep the mind off it) kort, maar afscheid blijft in die laatste weken toch veelvuldig terugkomen (en dat zal ook nog wel even zo blijven). Nu zelfs 2 afscheidsdiners in 3 dagen (om het even extreem te maken haha). Resultaat: 2 diners om U tegen te zeggen (bijna kunst :p), heel gezellige avonden maar wel een lege gang en een raar gevoel. So lets move on… Or not.

Versnelling op 0

Nee, we gaan niet door, we stoppen zelfs even haha. Zoals in mijn vorige blog al naar voren was gekomen zitten de colleges erop. Dat betekent een hoop vrije tijd! Wat is dat, vrije tijd? Dat was een vraag die ik eerst even aan mijzelf moest stellen :p. En dan met regen (stomme wintervoorspeller van een Böogg) zit je dan een paar dagen binnen met rust.

Wat bleek dat wennen te zijn, van een leven van de vierde versnelling (na hem onderweg al eentje teug te hadden gezet) naar een leven in parkeerstand zullen we maar zeggen. Heel erg wennen. Dat laat pas zien hoe ‘snel’ het leven op ETH er aan toe ging haha. Maar als je er dan maar eenmaal aan gewend bent… is het alleen maar heerlijk :D. En de zomer komt er dan eindelijk aan!!!

“Gebakken” hike?

Moge het ongelijk van de Böogg dan toch bewezen zijn. Het is echt waar, we gaan gewoon een paar dagen met 30+ graden krijgen! Maar wat voor een timing… Net als een meerdaagse hike op de planning staat brengt Koning Zomer een uitzonderlijk bezoek aan ons kleine Alpenlandje.

Dat betekent dus… Gebakken worden, maar wel een 100% zomers gevoel, prachtige (kunstachtige) vergezichten en eindelijk eens (de eerste dag/dagen) geen regen! Ja het kan gewoon hoor :). Later volgende week een blog hierover, met hopelijk geen verbrand gezicht, maar wel met heel veel leuke ervaringen :). Tschau!